Zobrazení na panelu je velmi výhodné, neboť poskytuje neustále aktuální přehledovou informaci o všech důležitých uzlech procesu s naznačením jejich prostorového uspořádání. Panel výrazně zrychluje orientaci dispečera v řešeném problému, a tak pozitivně ovlivňuje kvalitu jeho rozhodování.
Společnost APEL® pracuje v oblasti vizualizace a řízení technologických procesů již od svého založení - od roku 1991. Pro řízení technologie a řízení mozaiky, které slouží jako periferie řídicího celku lze využít buď řídicí a informační systém QIRS vyvinutý společností APEL®, nebo drivery a knihovny pro připojení z jiných systémů
Moduly používané pro dispečerskou mozaiku jsou specifické podle typu řízení mozaiky - desky pro počítačem řízený panel, moduly pro sériovou komunikaci a desky pro přímé připojení technologických procesů ...
Je zřejmé, že úspěšný návrh dispečerského centra musí respektovat nejen ryze technické požadavky technologického procesu, ale i celou řadu ergonomických zásad, jejichž dodržováni napomáhá vytvořit pozitivní pracovní atmosféru. Proto na dodávky v oblasti technického vybavení dispečerských center jako jsou informační a povelový systém nebo dispečerská mozaika logicky navazují další služby související s realizací interiéru dispečerského centra.